travel insurance cheap


Travel Insurance Research Report




There have been some major world events this year that have impacted our ability to travel, from of the eruption of the Icelandic volcano to the political unrest in Thailand.

The Research & Insight team at iCrossing thought it would be interesting to investigate whether these events had an impact on the Travel Insurance category and take a look at the wider category as a whole. These kinds of events have meant that travellers’ interest in their travel insurance policy has increased as uncertainty around their trips has grown. Many passengers have been left stranded abroad forced to make their own way home at their own expense.

This report covers the travel insurance sector and aims to identify the main categories within that space, who the top competitors are, the demographics of travel insurance, search linguistics, mobile search and any seasonal and event driven trends.

 Some of the key take aways from the report include:
Searches for travel insurance have dropped in recent years, probably due to the global economic downturn. However natural disasters and political unrest have fuelled localised and temporary uplifts in the numbers of people searching for information about travel insurance
People in the UK are most often searching for travel insurance in relation to European destinations, with the most popular financial / buying related qualifier being ‘cheap’
The UK market is heavily dominated by generic travel insurance search terms, as consumers are unsure or unaware of which specific policies to go for. This opens up educational opportunities
There are several specific travel insurance niches (‘student’, ‘business’, ‘ski’) where competition is less fierce, allowing smaller players to enter the market
High street names dominate when people are searching for branded travel insurance, however it is the web-only companies that dominate in the generic travel insurance space where ranking for ‘head’ terms such as ‘travel insurance’ or ‘holiday insurance’ is key
Women are 12% more likely to search for travel insurance than men
99.9% of search is happening on desktop computers as opposd to the mobile web (0.1%)
كانت هناك بعض الأحداث الرئيسية في العالم هذا العام التي أثرت على قدرتنا على السفر، من لثوران البركان الايسلندي إلى الاضطرابات السياسية في تايلاند.يعتقد أن فريق البحث وانسايت في iCrossing انه سيكون من المثير للتحقيق في ما إذا كانت هذه الأحداث كان لها تأثير على فئة السفر والتأمين نلقي نظرة على الفئة الأوسع ككل. ويعني هذا النوع من الأحداث التي تهم المسافرين في سفرهم بوليصة التأمين زادت الشكوك حول ورحلاتهم نمت. وقد غادر العديد من الركاب الذين تقطعت بهم السبل في الخارج القسري لجعل وطنهم الطريقة الخاصة على نفقتهم الخاصة.هذا التقرير يغطي قطاع التأمين على السفر، ويهدف إلى تحديد فئات رئيسية داخل هذا الفضاء، الذي المنافسين هي الأعلى، والتركيبة السكانية للتأمين السفر، واللسانيات البحث، البحث عبر الهاتف المتحرك وأي الاتجاهات الموسمية والحدث مدفوعة. بعض من المختفى اتخاذ الرئيسية من التقرير ما يلي:وانخفضت عمليات البحث عن التأمين على السفر في السنوات الأخيرة، ربما بسبب الأزمة الاقتصادية العالمية. ومع ذلك غذت الكوارث الطبيعية والاضطرابات السياسية المحلية وترتقي مؤقت في أعداد الأشخاص الذين يبحثون عن معلومات حول التأمين على السفرالناس في المملكة المتحدة وغالبا ما تبحث عن تأمين السفر بالنسبة إلى الوجهات الأوروبية، مع الأكثر شعبية تصفيات المالية ذات الصلة / شراء يجري 'رخيصة'ويهيمن بشكل كبير على سوق المملكة المتحدة من قبل عامة حيث السفر بحث التأمين، والمستهلكين غير متأكد أو غير مدركين لسياسات محددة والتي للذهاب ل. وهذا يتيح فرصا تعليميةهناك العديد من منافذ محددة التأمين على السفر ('طالب'، 'الأعمال'، 'التزلج') حيث المنافسة الشرسة أقل، مما يسمح للاعبين أصغر لدخول السوقأسماء الشوارع عالية تهيمن عند الناس يبحثون عن تأمين السفر ذات العلامات التجارية، ومع ذلك فإنه الشركات على شبكة الإنترنت فقط التي تهيمن في الفضاء السفر التأمين العامة حيث المستوى لشروط 'رئيس' مثل 'تأمين السفر "أو" عطلة التأمين هو المفتاحالنساء أكثر عرضة بنسبة 12٪ للبحث عن التأمين على السفر من الرجال99.9٪ من البحث يجري على أجهزة الكمبيوتر المكتبية وopposd على شبكة الإنترنت النقالة (0.1٪)